Notice

To those places affected by the smog, please take good care of yourself and wear a proper mask. Not the surgical mask but a real N95 mask. - Ry4nTr3

Wednesday, December 16, 2009

Gne mok polah status YM aku online@offline kat blog?

So...torang mok padah ngan dunia tok torang ada YM la? Mok carik member, mok padah ngan cdak torang online tapi gne? Rilek pok! Sekdala susah gilak mok polah ya. Torang bleh juak ngkah tok kat Blogger aka Blogspot, Wordpress, Blogsome, dan cne2 yang torang blog. Selalunya status imejnya ya kita ngkah sebagai widget. Mun torang pernah blog, ngkah widget kat blog torang. Yaaa..sik la susah ne. Bah, ctok aku ngaja gne.

Langkah 1:
Minum lok kopi (Ne tau ngantok ba polah coding2 tok...)

Langkah 2:
Torang copy and paste kod tok kat widget torang.

Langkah 3:
Torang jangan lupa gantikan nok 'YOURYAHOOID' ngan username YM torang. Kelak sik menjadi iboh salahkan aku! Haha...Kedak mun username torang 'aku_kacak', torang gantikan 'YOURYAHOOID' ke 'aku_kacak'. Contohnya tok kod torang sebelum ganti nak

tok kod torang lepas ganti ngan username 'aku_kacak'

Gne? Paham sik? Mun menjadi, nya akan keluar imej kedak dibah tok.


Kedak gtok rupanya.

Langkah 4:
Mun dah dapat tek, torang bleh tuka gambar ya ikut nok torang suka. Gne? Torang gantikan t=8 ke nombor dari 1-24. Ya kira tuka2 imej la yang torang suka. Kat dibah tok ada FULL (pergh!) reference pake torang ikut nok ne torang suka.



t=1

t=2

t=3
      
t=4     t=5

t=6

t=7

t=8

t=9

t=10

t=11

t=12

t=13

t=14

t=15

t=16

t=17

t=18

t=19

t=20

t=21

t=22

t=23

t=24


Langkah 5:
Padah makaseh ngan aku kerana nolong torang. Haha! Sekdala, memain torang jak! :)

Na, dah siap nak? Sik susah ne mok polah. Mun torang ada problem ka apa, padah jak. Klak aku ngaja lebih detail gik. No problem! Enjoy your new YM online status in your own blog! Nice... :)

2 comments:

Thank you for the comments! I really appreciate for the feedback. :)