Notice

To those places affected by the smog, please take good care of yourself and wear a proper mask. Not the surgical mask but a real N95 mask. - Ry4nTr3

Sunday, December 13, 2009

Musim hujan?

Hi there everyone.

It's been a while since I've blogged again! Selalunya aku sibuk juak kat ctok. Kali terakhir masa ya bulan mac aku blog tapi dekak ya projek dah mula peak jadi terpaksa stop kejap. Sik sangka juak lamak aku stop blogging sampe dah mok masuk bulan disember. Sikpa, janji masih ada semangat mok blog nak?

Aok, tau aku. Selalunya aku guna bahasa inggeris, tapi kenak aku knek guna bahasa sarawak. Haaa... ya susah juak mok padah. Biar kita sama2 juak tau ba. Ya sebabnya! Sik guna juak nak pakey bahasa nok kita2 jak paham (bahasa inggeris) tapi orang lain sik paham. Jadi aku campur2 jak k? Sorry la mun bahasa sarawak aku tok sik bagus gilak. Ya pun gik blaja juak. Mun ada salah silap, padah2 la k? Ajar2 la k? Nice!

Knek tok kat Qatar dah mok masuk musim sejuk. Terasa juak knek sampe ke tulang sum2. Haha...tapi dalam proses mok musim sejuk tok, selalu juak hujan. Knek tok dah mok masuk setiap hari juak hujan. Bahaya mun kenak hujan mun ctok. Ne sik, mun dah sakit klak, susah benar mok sembuh. Jadi baju hujan mesti ada. Mun sikda pa2 mok polah, sik payah la mok kluar. Ada riya aku sakit demam. Aduhai...mok masuk 3 hari sakit. Sik gila apa?! Nasib la masih ada kudrat mok sambung keja. Mun sik, ntah la bertimbun keja. Harap2 la sik sakit gik. Mun dah sakit tok, sekda nyaman mun mok sembuh. Dah la ubat sik nyaman, si juak dapat polah pa2 gilak. Jadi mun sapa2 nok ada rasa2 mok sakit luar cya, cepat2 la makan ubat. Jangan tunggu dah sakit baru mok makan ubat. Nok rasa kedak "terer2" la tek! Aok, dah sakit klak baru polah muka seposen! Ahahaha...

  
Hujan turun renyai2 kat belakang office...

 
Masa hujan juak tapi flare tetap jalan!

  
Hujan2 juak, jadi mok ready2 la juak k baju hujan! Ahaks...

Anyway, aku baru jak balit keja tok. Mok juak tido awal. Bsok mungkin mok kuar g Doha. Jalan2 sikit, beli barang k family sikit. Hehe...Knek kat Malaysia dah jam 1am. Haaaiii...jeles da juak. Nyaman2 tido...Sikpa, klak mun dah mok demob klak, tukar schedule ikut waktu Malaysia! Tunggguuuuuu...

4 comments:

  1. hahaha.. klakar s'wak kitak eh!! but too much of it, ada payah sikit mok baca... stuck stuck jak rasa, bila dah stuck, t'paksa repeat gik.. adoh! but well done! very good indeed!

    ReplyDelete
  2. thanks sis. wanna try it for the 1st time in my whole life. hey, I'm a sarawakian bah. sikkan la sampe lupak dah bahasa kedirik nak? hehe...sikpa sis. slow2 bah...btul2?

    ReplyDelete
  3. hehe...ko besala ham. nok ne nok ko sikda sik puas hati? haha...thanks for the comment ham! :)

    ReplyDelete

Thank you for the comments! I really appreciate for the feedback. :)